Om

Kronhede Lejrskole er en selvejende forening. Grundlagt i 1975 af en række lærere fra Ringkøbing, som fik mulighed for at købe den gamle Kronhede Skole, som herefter blev sat i stand, ombygget og ført videre som lejrskole.

Her kommer praktiske informationer om stedets bestyrelse, historie, vedtægter eller hvad man vil.

Hvem der står bag.

Bag lejrskolen står en bestyrelse og en række frivillige kræfter, der arbejder for at lejrskolen fortsat må være et sted for samvær, oplevelse, læring og natur.

Bestyrelsen består af Morten Beiter (formand), Hanne Marie Leth Andersen, Mads Krogsgaard, Susanne Krogsgaard, Karsten Frik Andersen, Birgitte Rasmussen Thomsen, Bjarke Engsig, Ulrik Østergaard, Bent Andersen, Leif Nielsen, Peter Leth og Mehli Nygaard.

Bestyrelsen kommer fra hele vores område; Stråsø, Hover, Skjern og Ringkøbing.

Her ses bestyrelsen til en arbejdsweekend i lejrskolen.

Referater og vedtægter.

Generalforsamling 2021 – læs referat.

Formandsberetning 2021 – læs.

Ønsker I andre oplysninger om Kronhede Lejrskole, så kontakt Mehli Nygaard på 23844400 eller email mehli@privat.dk.

Kaasvej har sit navn fra lærer, forfatter, illustrator, forlægger, arkæolog, historiker og altså også stenhugger Alfred Kaae.

Efter en uge på lejrskolen, var vi blevet så glade for at vandre at vi ikke ville hjem igen.

Tusind tak for denne perle af en oplevelse.

En glad forening.