Faciliteter

På denne side vil vi gennemgå Kronhede Lejrskoles faciliteter.

Vi starter indenfor, og lidt nede på siden kan du læse om faciliteterne udenfor.

Plads

Der er god plads i Kronheden Lejrskole, med plads til godt 50 gæster (og 50 sengepladser).

Lejrskolen har fælles opholdsarealer både i stueplan og på 1. sal. Grundplanet er ca. 175 m2 til hovedbygningen, 35 m2 til køkken og 35 m2 til badeafdelingen. Dertil kommer godt 120 m2 på 1. sal.

I stueplan finder vi køkken og spisesalen. Toiletter, bad. Tre større soverum (10+10+9+5) samt tre mindre soverum (2+2+2), hvor det ene har eget toilet og bad.

I stueplan findes også toiletter umiddelbart ved spisesalen og et samlet område med toilet- og badefaciliteter i forlængelse af soverummene.

På 1. sal findes en stor hyggelig stue, to mindre opholdsrum, et toilet og fire soveværelser (3+3+2+1), hvor de to tre-personers soveværelser, der er placeret i gavlenderne også har deres egen udgang via de to vindeltrapper i husets gavle.

Spisestue og køkken

Der er et stort velfungerende køkken lige op til spisestuen. Her finder i nye køleskabe, to komfurer, skabe med service, glas, vinglas, rengøringsmidler og alt hvad I har brug for.

To opvaskemaskiner sørger for at det også er nemt at rydde op igen.

Kronhede Lejrskole set fra sydsiden. Her ses den store sydvendte terrasse, som man kan gå direkte ud til fra spisestuen.

Her ses køkkenet.
Fra det ene mindre opholdsrum på 1. sal, hvorfra der er adgang til den store hyggelige stue samt to soveværelser.
Udsigt til bøgeskoven udenfor. Billedet viser udgang mod vest fra soveværelset.

Faciliteter ude

På Kronheden Lejrskole er der god plads. Med en kæmpe grund omkring lejrskolen med boldbane, bøgeskov, krav, rhododendronskov, bålpladser og terrasser, Samtidig byder området på enorme skov- og hedeområder som nabo, så området er også oplagt til vandre- og cykelture.

Skovene omkring lejrskolen er private, og derfor finder du informationer om færdsel i området inde på den store opslagstavle ved døren. Her kan du se lejrskolens grund, læse informationer om færdsel i private skove og information om hvor de nærmeste offentlige skove ligger.

Udenfor finder i borde og bænke til alle. Vi har 6 borde (med plads til 6-8 personer ved hvert bord) på sydsiden, 4 store bordsæt i gården samt en række bænke og borde omkring bålpladsen.

Derudover har vi lavet mobile bænke, som I kan tage med jer, og nyde det helt rigtige sted i solen.

Sørg selv for brænde eller ring og hør nærmere.

I det tilhørende skur finder I desuden to store grill, som I kan trille frem og lave mad på.

Det er også i skuret at I finder containere til affald.

Vi anbefaler, at I sorterer jeres affald og tager genanvendelige materialer med jer til nærliggende genbrugspladser (fx i Ulfborg)

Her ses bålpladsen, hvor bænkene netop er skiftet her i foråret 2021.